قرآن 63 | پزفروشی

دریافت
حجم: 282 کیلوبایت

پُز فروشی

ظاهرش یک پُز دادن ساده است ولی در واقع، کفرِ قلبی بزرگ و خطرناکی است که ریشه در دنیاطلبی دارد. یعنی آن‌قدر دنیا را دوست دارید و برایش حرص می‌زنید که نمی‌توانید زبان فروبندید و برای همین شروع می‌کنید به شمردن و نشان دادن اموال‌تان؛ و برای این کار حتی از مرده‌ها- که قرار بوده یادآور سرای آخرت باشند و شما را از دنیاطلبی بازدارند- دریغ نمی‌کنید و آن‌ها را هم بخشی از اموال‌تان حساب می‌کنید! خلاصه علاوه بر «دارم‌دارم»، با «داشتم‌داشتم» هم پُز می‌دهید و سرگرم همین بازی‌های بچگانه‌اید!

اما آیا چنین اندیشه‌ای درست است؟ آیا شما نسبت به نعمت‌ها مسئول نیستید؟ هرگز! کافی است که به چشم دل، آتش جهنم را ببینید تا برایش برنامه‌ریزی کنید و با نگاه مسئولانه به نعمت‌ها، خود را از آن عذاب نجات دهید. وگرنه به‌زودی مرگ‌تان فرامی‌رسد و خواهید فهمید که این تکاثرها و پُز دادن‌ها چه فرجام شومی دارد؛ آری، به‌زودی مرگ‌تان فرامی‌رسد و خواهید فهمید...

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

أَلْهاکُمُ التَّکاثُرُ (1) حَتَّى زُرْتُمُ الْمَقابِرَ (2)

کَلاَّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ (3) ثُمَّ کَلاَّ سَوْفَ تَعْلَمُونَ (4)

کَلاَّ لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْیَقینِ (5) لَتَرَوُنَّ الْجَحیمَ (6) ثُمَّ لَتَرَوُنَّها عَیْنَ الْیَقینِ (7) ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعیمِ (8)

فزون‌خواهی و افزون‌نمایی دارایی‌های دنیوی، شما را سرگرم کرد (1) تا جایی که مقبره‌ها را زیارت کردید. (2) چنین نیست! به‌زودی خواهید دانست. (3) آرى، چنین نیست! به‌زودی خواهید دانست (4) هرگز چنین نیست. اگر به علم یقینى دست می‌یافتید (5) بى‌گمان دوزخ را می‌دیدید (6) سپس آن را قطعاً در روز قیامت به مشاهده یقینى خواهید دید. (7) سپس درباره هر نعمتى که به شما ارزانى شده است، از شما سؤال خواهد شد. (8).

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی