ایده‌ها و تجربیات | مسجد و نوروز

اگر راهنمای این بخش رو مطالعه نکردید روی تصویر زیر تلیک کنید:

حالا وقتشه از تجربیاتتون در مورد ایام نوروز در مسجد بگید. چطور میشه از این ایام بهترین استفاده رو برد؟ مراسم سال تحویل در مسجد شما چطور برگزار می‌شه؟ در این ایام بعضی از مساجد خلوت‌تر می‌شن و بعضی شلوغ‌تر. شهرایی که مقصد مسافرت‌های نوروزی هستن حتما یه فکری برای مسافرایی که شاید فقط همین یک مرتبه بیان به مسجدشون کردن. برای بعضی از مساجد هم نوروز بهترین فرصت برای انجام کارهای عقب‌افتاده و برنامه‌ریزی برای سال جدیده. ایده‌ها و تجربیاتتون رو با هم به اشتراک بگذارید تا همه بتونن از نتیجه‌ش بهره‌مند بشن.

یاعلی

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۹)

سلام علیکم
ما توی نوروز تازه طلبه هامون از شهرهای دیگه به میمند می آید و یک جو مذهبی بسیار خوب به وجود می آید . . .
به دلیل آب و هوای خوب مسافرت به میمند زیاده به همین دلیل نماز جماعت در مسجد شلوغ تر از حجم معموله و دوستان مهر و تسبیح آماده می کنند و اهدا می کنند بساط پذیرایی هم هر شب فراهمه البته حلقه صالحین هم در شبستان پیامبر اعظم هر شب بعد از نماز جلسه داره که چون جنب در خروجی مسجد هست خیلی جلب توجه می کنه . . . .
با این پتانسیل اگر پیشنهادی برای ما دارید بفرمایید ......
پاسخ:
سلام بر شما
کار تربیتی، تدریجی است و به شدت با توجه به شرایط فرهنگی منطقه و متربیان باید تصمیم گیری بشود.
با این حال، ایده های فراوانی در مسجدنما و دیگر تارنماهای فرهنگی تربیتی وجود دارد که میتوانید با مشورت طلبه ها تصمیم بگیرید و اقدام کنید. همین طور در شبکه شجره طیبه صالحین هم محتوا و برنامه های زیادی وجود دارد که باید هوشمندانه انتخاب و اجرا کنید.
موفق باشید.
با سلام چرا وقتی فایل قابل ویرایش سنگر محله رو دانلود می کنیم سایزش بزرگتر از کاغذ A4 می باشدوهنگام چاپ درست در نمیاد.لطفا راهکار رو بفرمایید.باتشکر
پاسخ:
سلام بر شما
سنگر محله رو باید در قطع A3 چاپ بفرمایید. از وسط تا میخوره و میشه A4
اگر برای نوروز 94 به قم تشریف می آورید.
بسم الله الرحمن الرحیم

در ایام عید نوروز، در حرم مطهر بانوی کرامت حضرت معصومه سلام الله علیها (شبستان حضرت نجمه خاتون علیها السلام)، پر از غرفه های فرهنگی است. مثلا در یکی از غرفه های جالب افرادی اند که از ادیان دیگر به اسلام گرویده اند یا سنی هایی که شیعه شده اند، هستند که به سوالات نوجوانان پاسخ می دهند.

************************************************************************

شهرک معارفی بهشت بانو با شعاررسم زندگی و فرصت بندگی از 28/12/93 لغایت 13/1/94 در شبستان حضرت نجمه خاتون علیها السلام حرم مطهر در هفت بخش تخصصی و با 60 غرفه به ارائه آموزه های دینی و الگوی سبک زندگی اسلامی می پردازد. بخش کودک (غر فه رنگین کمان، غرفه خلاقیت، کودکان مقاومت، غرفه پویا نمایی و مسابقات دیجیتالی(برای کودک)، غرفه بازی، غرفه نمایش عروسکی وقصه های قرآنی و... )، بخش نوجوانان در دو قسمت خواهران و برادران (شامل نوجوان و دنیای سایبری، مدل و لباس نوجوان، ارتباط نوجوان با خودش، ارتباط نوجوان با خانواده، ارتباط نوجوان با جهان و معادلات جهانی، ارتباط نوجوان با امام زمام عج .و عصر آخر الزمان و پرده خوانی و مناظره معکوس)، بخش والدین و.... .

ادامه در

http://masoumeh.com/fa/%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1/251-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%af-93/4608-%d8%b4%d9%87%d8%b1%da%a9-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%b4%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d9%86%d9%88-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%b1%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%86%d9%88%db%8c-%da%a9%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af.html
مسجد ما که در ایام نوروز به حالت نیمه تعطیل در میاد. فقط نمازها خونده میشن
پاسخ:
خود شما میتونید بعد از هر نماز، یک دقیقه از مسجدی ها وقت بگیرید و یک حدیث فاطمی براشون بخونید.
قرائت قرآن بعد از نماز (بصورت مجلسی حتی الامکان یک نفر) و قرائت دعای عالیه المضامین در شب آخر سال همراه با فضا سازی نوروزی (سبزه و ....)
ابتدا به یک جمله رهبر انقلاب اشاره میکنم:کار ما که درخت می‌کاریم، یک کار نمادین است. ما یک درخت می‌کاریم، معنایش این است که جوان‌ها که چندین برابرِ نیروی یک آدم پا به سن گذاشته‌ای مثل ما در آن‌ها وجود دارد و نشاط بیشتری دارند، تعداد بیشتری درخت بکارند و مردم عزیز کشورمان عادت کنند به سنت ایجاد این وسیله‌ی حیات.»

با توجه به این متن وعلاقه رهبر انقلاب به نهال هایی با برگ پهن و قیمت مناسب نهال های کوچک سرو میتوان برنامه ای ریخت تا افراد مسجد در یک روز مشخص مثل دوازدهم یا سیزدهم فروردین به کاشت نهال در خانه خودی در مسجد و یا درمکان مشخص نزدیک مسجد بپردازند.
  • محمدصحرانشین
  • 1-برگزاری ایستگاه صلواتی جلو درب مسجد 2-مسابقات ورزشی مثل فوتبال و....3-بخش فیلم در کانون مسجد4-تشکیل گروه جهادگری در ایام عید نوروز 5-
    هفت سین فاطمی سال گذشته واحد خواهران هیئت دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان

    http://khademineheyat.blogfa.com/post/177
    تهیه هفت سین فاطمی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی