قرآن 60| قدرت پوشالی

دریافت
حجم: 643 کیلوبایت

قدرت پوشالی

به‌ظاهر اگر باشد، دشمنان در اوج اقتدار و قوت‌اند و اسلام و مسلمانان در اوج ضعف و ناتوانی. آن‌قدر که تبلیغات‌چی‌ها می‌گویند اگر مسلمانان با دشمنان دربیفتند، نابود می‌شوند!

پس هر ظاهربینی حکم می‌کند که در این شرایط، نباید سربه‌سر اهل کفر بگذارند و بل، باید در مقابل قلدری‌ها و گزافه‌گویی‌هایشان سر تسلیم فرود آورند.

اما حقیقت این است که اگر کسی به خدا وصل شد، دیگر قدرت پوشالیِ بی‌خدایان برایش ناچیز می‌شود و به‌جای دیدنِ این ظواهر، کیفیت کارهای خدایی را می‌نگرد و بر اساس آن تصمیم می‌گیرد. پس باید دید که خدا با مستکبران چگونه رفتار می‌کند و چگونه آنان را- اگرچه دارای قوی‌ترین سپاه باشند- با کوچک‌ترین سلاح نابود می‌کند!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

أَ لَمْ تَرَ کَیْفَ فَعَلَ رَبُّکَ بِأَصْحابِ الْفیلِ (1) أَ لَمْ یَجْعَلْ کَیْدَهُمْ فی‏ تَضْلیلٍ (2) وَ أَرْسَلَ عَلَیْهِمْ طَیْراً أَبابیلَ (3) تَرْمیهِمْ بِحِجارَةٍ مِنْ سِجِّیلٍ (4) فَجَعَلَهُمْ کَعَصْفٍ مَأْکُولٍ (5)

آیا ندیدی که پروردگارت با آن فیل سواران چگونه رفتار کرد؟ (1) آیا ترفندشان را در بیراهه قرار نداد و بى اثر نساخت؟ (2) و بر بالاى سرشان فوج فوج پرندگانى فرستاد. (3) پرندگانى که بر آنان سنگ‌هایى از سجّیل مى‌افکندند (4) بدین گونه، خداوند جانشان را گرفت و آنان را همچون پوسته‌اى ساخت که مغزش خورده شده باشد. (5)

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی