قرآن کریم 54 | مریم، مادر عیسی رسول‌الله فاطمه، مادر محمد رسول‌الله

دریافت
حجم: 641 کیلوبایت

مریم، مادر عیسی رسول‌الله

فاطمه، مادر محمد رسول‌الله

قرآن، کتاب نشانه‌هاست نه نشان‌ها. یعنی قرار نیست همه چیز را بی‌پرده نشان دهد، بلکه با رمز و راز نشانه می‌دهد تا هر که اهلش هست، بگیرد آن چه را که ظرفیتش را دارد. برای همین است که قرآن پر است از آیه.

حالا این قرآنِ پر آیه و نشانه بانویی را معرفی می‌کند که نه تنها ملائکه هم‌صحبتش می‌شوند و غذای بهشتی‌اش می‌دهند، بلکه پاک‌ترین زنان و مادرِ یکی از بزرگ‌ترین پیامبران است و نقشی ویژه بازی می‌کند در داستان رسالت. آری او تسهیل‌کننده وظیفه خطیر پیامبری رسول‌الله است.

قالَتِ الْمَلائِکَةُ یا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاکِ وَ طَهَّرَکِ وَ اصْطَفاکِ عَلى‏ نِساءِ الْعالَمینَ

فرشتگان گفتند: اى مریم، خدا تو را براى عبادت خویش برگزیده و تو را پاک ساخته و از گناهان مصون داشته و بر زنان جهانیان برترى داده است. (آل‌عمران، 42)

در این عالمِ نشانه‌ها، بالاترینِ پیامبران به دخترش صفت مادری می‌دهد.[1] یعنی چه؟ آیا غیر از این است که اگر فاطمه نبود، رسالتِ رسول‌الله ابتر می‌ماند؟ آیا کوثر بودنِ فاطمه معنایش این نیست،‌ همان‌طور که مریم سلام‌الله‌علیها این چنین بود؟



[1] بحارالانوار، ج 43، ص16

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی