قرآن کریم 15 | برادرکشی ممنوع!

دریافت
حجم: 454 کیلوبایت

برادرکشی ممنوع!
در مقابل دشمن هرچقدر خودت را قوی کردی کردی. نه؛ اصلا باید در مقابل دشمن خودت را خیلی قوی کنی و در بهترین زمان‌ها او را از پا در بیاوری. البته این برای وقتی است که حتی احتمال هم ندهی او روزی سر تسلیم فرود آورد. تمام قرآن را بخوان و سیره همه پیامبران و امامان را نگاه کن. جز وقتی که با نرمش قهرمانانه دشمن را به زانو درآورده‌اند، هیچ گاه نخواهی دید که در مقابل دشمن انعطاف داشته باشند.
حالا اگر برادرت با تو دشمنی کرد چه؟ اصلا دشمنی برادر مگر جز از روی جهل است؟ با او چه باید کرد؟ حتی اگر کارهایش از دشمن تو هم بدتر باشد و حتی‌تر، اگر بخواهد تو را بکشد؟ جواب خیلی سخت است. بیا این را از قرآن بپرسیم و ببینیم اولین برادران روی زمین چگونه با هم رفتار کردند. آن وقت که قابیل خواست هابیل را به قتل برساند، جواب هابیل یک چیز بود:

لَئِنْ بَسَطْتَ إِلَیَّ یَدَکَ لِتَقْتُلَنی‏ ما أَنَا بِباسِطٍ یَدِیَ إِلَیْکَ لِأَقْتُلَکَ
إِنِّی أَخافُ اللَّهَ رَبَّ الْعالَمینَ

اگر تو دست خود را به سوى من بگشایى تا مرا بکشى ، قطعاً من دست خود را به سوى تو نمى‌گشایم تا تو را بکشم، زیرا من از خدا که پروردگار جهانیان است مى‌ترسم. 

 سوره مبارکه مائده  آیه 28

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس
  • ۹۳/۰۴/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی