حکایت خوبان ۲۹۴ | بازخرید

بازخرید

پس از پیروزی انگلستان در جنگ جهانی دوم سفیر انگلیس در عراق با واسطه‌گری نوری‌سعید و اصرار زیاد، موفق به دیدار آقا سید ابوالحسن در جلسه­ای عمومی می‌شود.

در آن جلسه، سفیر به بهانه شکرانه پیروزی در جنگ، صد هزار دینار به ایشان تقدیم می‌کند و آقا سید قبول می‌کنند! اطرافیان ناراحت می‌شوند که چرا ایشان پذیرفتند.

کمی بعد ایشان شروع به صحبت می‌کنند: «ما می‌دانیم که محرومان زیادی در کشور شما هستند که به کمک نیاز دارند. ما این مبلغ را به‌علاوه صد هزار دینار دیگر به آن‌ها می­دهیم.» سفیر جلسه را ترک می‌کند. نوری سعید نیز همراه او بیرون می‌رود و دوباره بازمی‌گردد و دست آقا را می‌بوسد و بیان می‌کند که سفیر گفت: «ما می‌خواستیم مرجع شیعیان را بخریم! او با این کار همه ما را خرید.»

آقا سید در جواب اعتراض سایرین بابت پول اضافی می‌فرمایند: «این پول باید صرف ترویج دین بشود و من از این راه بالاتر برای ترویج دین نمی‌دانستم.» و این‌گونه بود که توطئه اجنبی‌ها خنثی شد.

راوی: حجت‌الاسلام عابدینی- روایت‌شده در برنامه سمت خدا

منبع: تسنیم

آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی