در محضر اهل‌بیت ۲۷۵ | خانواده مقاومتی (۹۶)- تربیت زنان و دختران

خانواده مقاومتی (۹۶)- تربیت زنان و دختران

به ما اگر باشد می‌خواهیم آموزش‌های مشابه بین دختر و پسر را به حداکثر برسانیم. دلیلش هم این است که زن و مرد را مساوی و مشابه می‌دانیم و نمی‌خواهیم تفاوت‌های روحی و جسمی آن‌ها را باور کنیم. در حالی که زنان و مردان یک جامعه، مانند بازیکن‌های یک تیم فوتبال هستند که گروهی باید دفاع کنند تا گروه دیگر بتواند خوب گل بزند. بر این اساس پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرمایند:

لَا تُنْزِلُوا النِّسَاءَ الْغُرَفَ وَ لَا تُعَلِّمُوهُنَّ الْکِتَابَةَ وَ عَلِّمُوهُنَّ الْمِغْزَلَ وَ سُورَةَ النُّور [1]

زنان را در بالاخانه‌‌ها منشانید (تا چشم نامحرم به ایشان بیفتد) و به آنان نوشتن (که باعث ارتباط با نامحرم شود) یاد ندهید ولی به آنان نخ ریسی و سوره نور بیاموزید (تا عفت پیشه‌کنند و در خانواده‌داری بهترین باشند).

نگویید این‌ها برای قدیم است! هنوز هم اتاق‌های زنان و دختران در جاهایی که نامحرمان می‌بینند قرار دارد و هنوز هم دختران زیادی پاکی خود را از طریق صفحات مجازی از دست می‌دهند!



[1] وسائل الشیعة، ج‏20، ص: 177

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی