ایام ویژه ۲۷۳ | چگونه پیروزی را به شکست تبدیل کنیم؟

چگونه پیروزی را به شکست تبدیل کنیم؟

مشرکان برای انتقام کشتگانشان در جنگ بدر لشکری پنج‌هزارنفره جمع کرده بودند. پیامبر(ص) و مسلمانان نیز با جمع لشکری هزارنفره که به خاطر تخطی عده‌ای منافق به 700 نفر رسید، آماده نبرد شدند. مسلمانان ابتدا پیروز شدند اما بعد اتفاقی افتاد که جنگ مغلوبه شد؛ پنجاه نفر از مسلمانان که مأمور محافظت از تنگه احد بودند تا مشرکان از پشت به مسلمانان حمله نکنند، پایشان لغزید و به دنبال غنیمت‌ها رفتند. دشمن توانست نیروهای اسلام را دور بزند و تعدادی از مسلمانان از جمله حمزه(ع) را شهید کند. مسلمانان شکست خوردند، جان مبارک پیامبر(ص) به خطر افتاد و امیرالمؤمنین(ع) برای دفاع از حضرت ولیّ حدود هفتاد زخم برداشت.

اگر مأموریت‌ها و اولویت‌ها را به خاطر غنائم و دل‌بستگی‌هایمان رها کنیم، ضربه می‌خوریم. اما اگر خوب حرکت کنیم، پیروزیم. البته زدوخورد است. در عرصه نظامی، اقتصادی، سیاسی و... آدم هم می‌زند و هم می‌خورد ولی ما خدا را داریم؛ اگر لغزش نکنیم، پیروزیم!

7 شوال، وقوع غزوه‏ «احد» دومین جنگ صدر اسلام به فرماندهی پیامبر اکرم (ص) (7 شوال 3 ق)

 

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی