اقتصاد مقاومتی ۲۳۹ | با FATF چه اتفاقی نمی‌افتد؟

 با FATF چه اتفاقی نمی‌افتد؟

مسیر FATF همان مسیر برجام است. اول شرایط را سخت می‌کنند، جان‌ها که به لب آمد، مردم را از وضعیت سخت‌تر می‌ترسانند، آن وقت مذاکره و معاهده با بدعهدترین‌های تاریخ را تنها مسیر نجات اعلام می‌کنند.

اما آیا با اجرای FATF قیمت ارز کم‌تر خواهد شد؟ در شرایط تحریمی، بخش زیادی از مبادلات اقتصادی کشور از بانک­ها به سمت صرافی‌ها تغییر مسیر داده و وزارت خزانه‌داری امریکا در ماه‌های اخیر تمرکز ویژه‌ای بر مبادلات حواله‌ای ایران به‌خصوص در دبی داشته است. بنابراین اجرای استانداردهای FATF با افشای اطلاعات صرافی‌ها، موجب کاهش فعالیت آن‌ها خواهد شد. این روند به کاهش دسترسی‌های ارزی کشور و در نتیجه کاهش عرضه دلار در بازار و افزایش نرخ ارز خواهد انجامید.

با FATF حتی مسئله ارتباط مالی کشور با دیگر کشورها هم بهتر نخواهد شد. با اشراف اطلاعاتی دشمن بر نظامات پولی و بانکی کشور و داده‌کاوی آن‌ها و با توجه به اینکه بخش‌های مهمی از نهادهای حکومتی مانند وزارت دفاع، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و... در تعریف امریکایی از تروریسم می‌گنجند، عملاً مبادلات کشور با جهان کاهش خواهد یافت.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی