روزنوشت ۲۳۸ | بازار دست کیست؟

بازار دست کیست؟

اگر بازار دست دولت بود، همان روز که دلار شروع به بالارفتن کرد، باید دلار ۴۲۰۰ تومنی فایده می‌داشت و می‌توانست تب بازار را بخواباند. در این ایام تابستان که ارزش پول بالا رفت و پایین آمد، همه فهمیدند که قدرت اقتصادی دولت به حداقل رسیده‌ است.

گمانه‌زنی‌هایی را که دولت را دست‌اندرکار این افزایش قیمت‌ها می‌داند هم اگر کنار بگذارید، بررسی وضعیت عجیب تیم اقتصادی دولت نشان می‌دهد که دولت از این بالا و پایین‌شدن‌ها و فشارها نیز نمی‌هراسد و در واقع دغدغه‌ و نگرانی ندارد که بر سر مردم چه می‌آید.

بنابراین معلوم می‌شود که دولت خواه‌ناخواه از گردونه اقتصاد دارد حذف می‌شود و این مردمند که می‌توانند وضعیت خود را اصلاح کنند. مردم اگر به فشارهای روانی بها دهند، دلار مرزهای رکورد را هر روز بیشتر از قبل می‌شکند و اگر این اعتباریات را به مسخره بگیرند- چنان‌که گرفتند- و به کار و اقتصاد مقاومتی بچسبند، دلار از اعتبار می‌افتد و ارزش اقتصادی هر چیز به جای خودش باز می‌گردد.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی