روزنوشت ۲۲۴ | اگر فوتبال حذف می‌شد...

اگر فوتبال حذف می‌شد...

تا به حال به دنیای بدون فوتبال فکر کرده‌اید؟ خیلی‌ها برای فوتبال ارزش‌های زیادی قائلند. چون آن را یک ورزش ارزشمند یا غافل‌کننده انسان‌ها از فضای گناه می‌دانند. برخی دیگر تجارت‌های مالی وابسته به آن را مغتنم می‌شمارند.

با همه این‌ها باید همه چیز را در خروجی‌اش دید. فوتبال را هم همین‌طور. آن‌ها که فوتبال را ورزش می‌دانند باید مضراتش را از اطبا بپرسند و آن‌ها که موجب غفلتش می‌دانند باید ثمرات غفلت از ابعاد عالی روح انسان را تحلیل کنند. اما واقعیت این است که با همه خوبی‌های فوتبال، اگر حذفش کنیم، هیچ اتفاق بدی نمی‌افتد و ورزش و معنویت به طریق‌های دیگری تأمین می‌شود.

اما دو اتفاق تکان‌دهنده مهم خواهد افتاد: اول اینکه تجارت‌های اقتصادی سرسام‌آور و نتایج تأسف‌بار فرهنگی ستاره‌های فوتبال و حاشیه‌های آن‌ها از بین می رود و دوم؛ بسیاری از جنایاتی که در خواب جهانی صورت گرفته، انجام نمی‌شود. آیا یادتان هست که جنگ ۳۳ روزه اسرائیل به لبنان و حمله رژیم صهیونیستی به غزه چه زمانی اتفاق افتاد؟

راستی؛ وضعیت یمن در جام جهانی امروز چگونه است؟          

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی