روزنوشت ۲۲۳ | تأثیر دلار و حجاب در جام جهانی

 تأثیر دلار و حجاب در جام جهانی

بازی‌های جام جهانی را خیلی راحت‌تر از اینکه گربه‌ها و بزمجه‌ها بخواهند پیش‌بینی کنند، می‌توان پیش‌بینی کرد. دیگر امروز باید بدانیم فوتبال یک ورزش یا مسابقه صرف نیست، بلکه برآیندی از مسائل فرهنگی و اجتماعی یک جامعه است. برای همین جامعه نظم‌زده آلمان را می‌توانید در فوتبالش ببینید و کار جمعی اروپایی را در فوتبال انگلیس و اسپانیا پیدا کنید.

برای جامعه هیجان‌زده ما هم که تمام سال از گرانی و گشت ارشاد و سیاست‌های امریکا می‌نالیم ولی روز قدس فریاد مرگ بر امریکا می‌دهیم و ماه رمضان حجاب جامعه‌مان بهتر می‌شود و در اوج گرانی‌ها آمار خرید و فروش‌هایمان بالا می‌رود، فوتبال هیجان‌زده‌ای قابل تصور است که در مقابل امریکا و استرالیا غیرت‌مندانه پیروز شود و در مقابل پرتغال و اسپانیا و آلمان سر تسلیم فرود آورد.

درست شدن فوتبال دیگر به کی‌روش و فیفا مربوط نیست. باید جامعه اصلاح شود تا بازیکن تیم‌ ملی جرأت نکند در راه جام جهانی دست‌بند سبز ببندد و به مردم دهن‌کجی کند.

و ما منتظر چنین جامعه و تیم فوتبالی داریم خشک می‌شویم!

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی