بستهبندی دیگر یک ابزار برای سالم نگهداشتن محصولات از گزند آسیبهای احتمالی مسیر رسیدن به دست مصرفکننده نیست. در واقع بستهبندی یک محصول، نخستین تصویری است که از یک برند در ذهن مصرفکننده نقش میبندد. بنابراین نقشی بسیار مهم و حیاتی در شکلگیری مفاهیمی همچون آگاهی و وفاداری مشتریان نسبت به یک برند و وجه تمایز آن ایفا میکند.
از طرف دیگر، این صنعت ارزش افزوده فراوانی هم به همراه دارد. به طور مثال، کشور ما بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده زعفران در جهان است ،ولی متأسفانه به دلیل ضعف در فرآوری، بازاریابی و ارائه محصول به شکل امروزی، زعفران ایران اغلب به صورت فله به کشورهای دیگر فروخته شده و پس از بستهبندی و به قیمتی بسیار بالاتر به مشتریان ارائه میشود.
صنعت «بستهبندی» به نسبت صنایع پیشرفتهای مثل «هستهای» یا «هواوفضا» پیچیدگی زیادی ندارد و حیف است کشور به دلیل ضعف در این حوزه از منافع آن بهرهمند نشود.
نظرات (۰)