روزنوشت۲۲۰ | شباهت‌ها و تفاوت‌های ایران و کره شمالی

شباهت‌ها و تفاوت‌های ایران و کره شمالی

تا چند ماه پیش اگر از مردم دنیا می‌پرسیدید که کره شمالی شبیه چه کشوری است، ایران را نام می‌بردند. فقط به این دلیل که این کشور به ساخت بمب هسته‌ای اصرار دارد و ایران هم به داشتن این بمب در جهان مشهور شده است. آن‌ها اصلاً این را نمی‌دیدند که رهبر کره شمالی در هر جایی که می‌نشست و برمی‌خواست بر ضرورت این کارش تاکید می‌کرد و رهبر انقلاب اسلامی از همان اول فتوا داد که داشتن بمب اتم را حرام می‌داند و جمهوری اسلامی هرگز دنبال آن نخواهد رفت نه از جهت ترس از آمریکا بلکه بر مبنای ادله دینی.

حالا که کره تغییر ۱۸۰ درجه‌ای داده و از نماد مقابله با آمریکا تبدیل به یک کشور وابسته دلبسته شده، دو اتفاق مهم افتاده است: اولاً معلوم شد مقابله با استکبار اگر بر مبنای محکم نباشد زمین خواهد خورد ؛ ثانیا همه عالم فهمید که تنها محور مقاومت در دنیا ایران اسلامی است. کشوری که بدون بمب هسته‌ای قدرتش روزبه‌روز بیشتر می‌شود و این به خاطر مبنای اعتقادی قوی‌اش است. 

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی