اقتصاد مقاومتی ۲۱۹ | نام ایرانی برازنده کالای ایرانی

نام ایرانی برازنده کالای ایرانی

«جی ال ایکس»، «تسکو»، «اسنوا»، «هوم‌کر»، «مای بیبی» و.... همه و همه اسم شرکت‌ها یا کالاهای خوب ایرانی هستند که به ایرانی‌ بودنشان افتخار نمی‌کنند! آنها نام خارجی بر شرکت یا کالای خود میگذارند، چون میخواهند بگویند کالای ما نیز مانند کالاهای خارجی با کیفیت است! حاشا به این عزت نفس!

شاید هم اشکال از من و شمای خریدار باشد. وقتی پیش‌فرض ما این باشد که کالای ایرانی همیشه کیفیت کمتری نسبت به مشابه خارجی‌اش دارد، آن وقت شرکت‌های ایرانی هم به خودشان حق می‌دهند که کالای خودشان را صدجور رنگ خارجی بزنند تا روی دست‌شان باد نکند. تغییر پیش‌فرض خریداران هم تنها زمانی ممکن است که کالای با کیفیت را با نام ایرانی بخرند.

بالاخره باید به این دور باطل پایان داد. از یک سو، شرکت‌های ایرانی باید محصولات ایرانی خود را با نام ایرانی منتشر کنند و از سوی دیگر فرهنگ‌سازی لازم برای تغییر پیش‌فرض اشتباه خریداران صورت بگیرد. 

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی