در محضر اهل‌بیت ۲۱۹ | خانواده مقاومتی (۴۲)- ازدواج؛ آزادی یا محدودیت؟

خانواده مقاومتی (۴۲)- ازدواج؛ آزادی یا محدودیت؟

بی‌حیایی سینمای ایران تا آنجاست که وقتی در فیلمی پدر با عصبانیت به دخترش می‌گوید: «اجازه خروج از کشور به تو نمی‌دهم»، دختر وقیحانه می‌گوید: «ازدواج کنم که بروم زیر یوغ فرد دیگری مثل تو؟!» این نتیجه نفهمیدن رابطه زناشویی در خانواده است.

بله؛ ازدواج محدودیت است و این محدودیت مثل آن است که دختر در خانه، کنیز مرد خود می‌شود. اما آیا کنیزی به معنی ظلم کردن مرد و مظلوم بودن زن است؟ نه! زن در خانه تحت ولایت مرد قرار می‌گیرد تا رشد کند. چطور وقتی ما در کلاسی ثبت نام می‌کنیم و در کنار محدود کردن خود پول هنگفت هم می‌دهیم، اعتراض نمی‌کنیم؟ پس اصل محدودیت مهم نیست، چگونگی‌اش مهم‌ است:

النِّکَاحُ رِقٌّ، فَإِذَا أَنْکَحَ أَحَدُکُمْ وَلِیدَةً فَقَدْ أَرَقَّهَا؛ فَلْیَنْظُرْ أَحَدُکُمْ لِمَنْ یُرِقُّ کَرِیمَتَهُ[1]

پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله: ازدواج موجب مقید و محدود شدن (مانند کنیز) است. پس هر کس از شما که دخترش را به ازدواج مردی درآورد، در واقع او را محدود و مقید کرده است. پس باید نگاه کند ببیند دختر عزیز و گرامی‌اش را به کنیزی چه کسی درمی‌آورد.



[1] وسائل‌الشیعه، ج۲۰، ص ۷۹

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی