اقتصاد مقاومتی ۲۱۷ | حمایت از کالای داخلی در کشورهای دیگر (۴) - تقویت «تولید ملی»، عنصر اصلی پیشرفت فرانسه

 حمایت از کالای داخلی در کشورهای دیگر (4)

- تقویت «تولید ملی»، عنصر اصلی پیشرفت فرانسه

هرچند پیروزی در جنگ جهانی دوم سکوی پرشی برای کشور فرانسه فراهم نمود، در جریان همین جنگ، این کشور به‌شدت تخریب شد و اقتصاد آن در وضعیت فلاکت‌باری قرار گرفت. مردم فرانسه در کوتاه‌مدت با درک شرایط اقتصادی، زمان بیشتری را صرف کار میکردند تا چرخ اقتصادشان سریعتر بچرخد.

فرانسوی‌ها با دانش‌بنیان کردن اقتصاد خود و تأکید بر تقویت صادرات و نیز ایجاد ارزش افزوده بالاتر از طریق ارتقای بهره‌وری، عمده شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی در عرصه بین‌المللی را ایجاد و حفظ کرده‌اند.

پنجاه درصد از مردم فرانسه حاضرند برای اینکه کالاهای ساخت کشور خودشان را بخرند، حدود پنج تا ده درصد پول بیشتری بپردازند! در حالی که کالاهای تولید شده در فرانسه بین 15 تا 20 درصد گران‌تر از کالاهای مشابه چینی است، کالاهای فرانسوی مشتری دارد و مردم فرانسه می‌دانند برای حفظ اشتغال در کشورشان باید از تولیدات ملی خود حمایت کنند.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی