اقتصاد مقاومتی ۲۱۵ | خطر اقتصادی تلگرام

اقتصاد مقاومتی – خطر اقتصادی تلگرام

هرچند در ظاهر، فیلتر شدن تلگرام باعث از بین رفتن موقت بخشی از مشاغل اینترنتی می‌شود، اما وقتی هیچ نهادی در داخل کشور، فعالیت اقتصادی در تلگرام را پشتیبانی نمی‌کند، قطعاً این بستر برای امور اقتصادی امن به حساب نیامده و زمینه‌ساز جرائم بسیاری خواهد بود. ضمن آن‌که با اطلاع‌رسانی به‌موقع حکومت از این فیلترینگ، امکان انتقال محتوای این مشاغل به پیام‌رسان‌های داخلی عملاً وجود داشته و آن‌ها می‌توانند در مدت کوتاهی مخاطب خود را بازیابی کنند.

اما خطر بزرگ‌تر تلگرام ایجاد ارز دیجیتالی جدید است که با ایجاد آن، عملاً می‌توانست یک نظام مالی جدا از بانک مرکزی در کشور ایجاد کند که هیچ تعهدی به مردم ندارد. البته خلق «گرام» به ‌خودی خود مشکل حادی نیست، بلکه پذیرش آن توسط جامعه (به واسطه ضریب نفوذ خالق آن) است که تهدیدکننده دارایی‌های خود مردم خواهد بود. وقتی پیام‌رسانی همه این امکانات را داشته باشد، درواقع در داخل کشور دولتی ایجاد و مردم را اداره می‌کند!

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی