ما و رسانه ۲۱۵ | فتح گیشه با مصادره فروش

 فتح گیشه با مصادره فروش

اصلی‌ترین دلیل پرفروشی مصادره، ژانر طنز فیلم است. هرچند این طنز شباهتی به کمدی با تعریف خاصش ندارد و صرفاً خنداننده است. فروش بیشتر از اهداف اصلی سینماست، ولی برای رسیدن به نفع اقتصادی، نباید حدود انسانی را زیر پا نهاد. خلأ قانونی نمایش زنان غیرمسلمان و به تصویر کشیدن رقص و آوازخوانی آنان، به‌روشنی عبور از خط قرمز است. اما برای مخاطبی که این حدشکنی برایش معنی تعارض با نظام می‌دهد، این کار جسارتی ستودنی به حساب می‌آید. این را بگذارید کنار شوخی‌های پوشیده و آشکار جنسی که دم‌به‌دم خنده را به سقف سینما شلیک می‌کند.

پیوست سیاسی فیلم با تکیه بر حال و هوای روزهای ابتدای انقلاب و نمایش معترضان ایرانی خارج‌نشین نیز از عوامل مؤثر در جذابیت است. موسیقی ترکیبی هم به آن ضرباهنگ جذابی داده. در فیلم کارگردان دستان عطاران را برای بازی باز گذاشته و او به همان شیوه همیشگی‌اش خنده‌آفرینی می‌کند. همنشینی این عوامل مصادره را در عین کم‌ارزشی، پرفروش کرده.

 

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی