قرآن کریم 42| وحدت در قرآن


دریافت
حجم: 410 کیلوبایت

وحدت در قرآن

دست بعضی‌ها را اگر باز بگذارند، پیامبران الهی را هم نقد می‌کنند! مثلا در بحثی که بین حضرت موسی و هارون (علی‌نبینا‌وآله‌وعلیه‌السلام) روی داد، این‌ها یک طرفه به قاضی می‌روند. بله، امتِ حضرت موسی (علیه‌السلام) مشرک و حتی گوساله‌پرست شده بود و موسی (علیه‌السلام) حق داشت که به جانشین خود اعتراض کند؛ و همین کار را هم کرد. اما چرا بعضی‌ها به جواب حضرت هارون دقت نمی‌کنند که تا چه حد قانع کننده بود:

قالَ یَا بْنَ أُمَّ لا تَأْخُذْ بِلِحْیَتی‏ وَ لا بِرَأْسی‏ إِنِّی خَشیتُ أَنْ تَقُولَ فَرَّقْتَ بَیْنَ بَنی‏ إِسْرائیلَ وَ لَمْ تَرْقُبْ قَوْلی‏

هارون گفت: ای پسر مادرم، موهای ریش و سرم را مگیر، من واقعا ترسیدم که (در صورت مقاومت در برابر گمراهان، کار به جنگ و خونریزی بینجامد) و تو بگویی میان بنی‌اسرائیل تفرقه افکندی و سفارش مرا رعایت نکردی. (طه، 94)

عجیب! وحدت چقدر مهم است! آن قدر که حضرت موسی در جواب هارون سکوت کرد و دیگر چیزی نگفت. چون هارون برای وحدت قوم موسی خونِ دل خورد ولی چیزی نگفت.

راستی، می‌دانستید که امیرالمومنین بعد از رحلت پیامبر اعظم این آیه را تلاوت کرد[1] تا جاهلان بفهمند دلیل سکوت حضرت و اهمیت وحدت را؟ اما چه سود که بعضی‌ها همیشه یک‌طرفه به قاضی می روند!



[1] - مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏11، ص: 75

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۱)

  • آقا محمد حسین
  • سلام. این مطلب مربوط به سوره طه است ولی تو کلمات کلیدی به اشتباه نوشتید سوره نوح!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی