«تعصب» داشتن روی «کالای ایرانی» یعنی در به در، در خیابان به دنبال عبارت «ساخت ایران» بگردی و اجناس مغازهها را در جستوجوی بارکد «626» بالا و پایین کنی. یعنی وارد هر مغازهای که شدی، بعد از سلام، بپرسی که «ایرانی چی داری؟» و آنگاه اگر مغازهدار ذرهای از جنس خارجیاش تعریف کرد، مفصل او را در زمینه اهمیت استفاده از کالای وطنی توجیه کنی.
همه اینها زحمت دارد. باید با کاستیها و اشکالاتی که احیاناً اجناس داخلی دارند، بسوزی و بسازی و متلکپراکنی این و آن را به جان بخری. اما بدان که تنها و تنها با تکیه بر همین تعصب، دورنمایی شیرین از اقتصادی پویا و فعال در انتظار یک ملت خواهد بود. نگاهی به پیشرفت فناوریها در تجربههای جهانی از انگلستان و فرانسه گرفته تا ژاپن و آلمان نشان از درستی مسیر انتخاب شده میدهد.
آستینها را بالا بزن و دیگران را هم با خودت همراه کن.
نظرات (۰)