قرآن کریم 29 | یک دعای ویژه


دریافت
حجم: 489 کیلوبایت

یک دعای ویژه

آدم عصبانی که دعا نمی‌کند! اصلا دل و دماغش را ندارد که دعا بکند. تازه اگر هم بخواهد دعایی بکند، همه خوبی‌ها را برای خودش می‌خواهد و برای دیگران جز بدی نمی‌خواهد.

البته این‌ برای آدم معمولی است. شاید مثل من و تو! اما اگر آدمی رشد کرده باشد و خودش را بالا کشیده باشد، اوضاعش فرق می‌کد. اولا بی‌خودی عصبانی نمی‌شود، و ثانیا آن چه بخواهد را برای همه خوب‌ها می‌خواهد؛ و البته برای پدر و مادرش پرونده ویژه‌ای باز می‌کند، چون خوب می‌داند که هر چه دارد از آن دو است. این آدم اگر هم برای کسی عذاب بخواهد، دیگر از روی عصبانیت نیست، بلکه برای همان خوب‌های عالم است. بله؛ نفرین می‌کند، لعن هم می‌کند، اما نه از روی عصبانیت نفسانی؛ بلکه برای آدم‌های خوب و خدای آن‌ها که اگر این گونه شود، همه چیزش خدایی می‌شود... دوباره شاید مثل من و تو!

حالا اگر کسی این جوری دعا بکند، دعایش خیلی ویژه می‌شود... یک دعای شیرین و شنیدنی:

رَبِّ اغْفِرْ لی‏ وَ لِوالِدَیَّ وَ لِمَنْ دَخَلَ بَیْتِیَ مُؤْمِناً وَ لِلْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ لا تَزِدِ الظَّالِمینَ إِلاَّ تَباراً

پروردگارا، مرا و پدر و مادرم و از مردم این عصر هر کسى را که به خانه‌ام درآمده و با ایمان باشد بیامرز؛ و همه مردان و زنان با ایمان را در هر عصرى که باشند ببخشاى، و این ستمکاران را در دنیا و آخرت جز تباهى و هلاکت میفزاى.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی