قرآن کریم 28 | نسل سوخته


دریافت
حجم: 491 کیلوبایت

نسل سوخته

این که می‌گویند قدیم‌ها پدرسالاری بود و الان فرزندسالاری، پس نسل میانه نسل سوخته است، حرف بی‌خودی است! اصلا مگر به این حرف‌هاست؟ خدا را شکر هیچ کدام از این نسل‌ها سوخته نیستند چون ملاک چیز دیگری است. ملاک این است که آیا مردمان یک نسل به خدا می‌رسند یا نه؟ اگر می‌رسند که واقعا الحمدلله؛ اما اگر نه، با یک فاجعه مواجهیم، فاجعه!

چه فاجعه‌ای بزرگ‌تر از این که سیاهی و پلیدی آن قدر در مردم رسوخ کند که نه تنها خودشان دیگر خوب نشوند، بلکه راه خوب شدن را بر فرزندان‌شان ببندند؟ چه فاجعه‌ای! خب در این صورت معلوم است که حیات برای این قوم فایده‌ای ندارد و همان بهتر که این دنیا را ترک کنند. یعنی این مردم مستحق عذاب‌اند و با نفرین پیامبرشان از این دنیا می‌روند و واقعا می‌شوند نسل سوخته:

وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْکافِرینَ دَیَّاراً * إِنَّکَ إِنْ تَذَرْهُمْ یُضِلُّوا عِبادَکَ وَ لا یَلِدُوا إِلاَّ فاجِراً کَفَّاراً

و نوح گفت: پروردگارا، از کافران هیچ کس را بر روى زمین باقى مگذار، زیرا اگر آنان را باقى گذارى، بندگان با ایمان تو را گمراه مى‌کنند و خود نیز جز نسلى گنهکارِ زشت کردار و کفرپیشه به بار نمى‌آورند. (نوح 26و27)

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی