روزنوشت ۲۰۱ | ۸ سال، ۸ ماه، ۸ روز دفاع مقدس

 ۸ سال، ۸ ماه، ۸ روز دفاع مقدس

از دشمنان که انتظاری نمی‌رود، ولی عجیب است که خیلی از روشنفکران ما نمی‌خواهند قبول کنند که در ۸ سال دفاع مقدس دهه ۶۰، و ۸ ماه دفاع مقدس دهه ۸۰، و ۸ روز دفاع مقدس دهه ۹۰ اسراری هست؛ اسراری که شاید علوم اجتماعی غربی نتواند از آن پرده بردارد، ولی نگاه دینی می‌تواند.

بگذارید یک بار مرور کنیم: وقتی صدام به ایران حمله کرد، علاوه بر ارتش و سپاه، بسیج مردمی هم به میدان آمد. مبلغان مردم را جمع می‌کردند و مثل رهبر جامعه اسلامی آن‌ها را به جبهه‌ها فرامی‌خواندند. اما در ۸۸ رهبر جامعه از کسی دعوت نکرد که به میدان بیاید و برعکس، خواستار اتمام اردوکشی‌های خیابانی شد. در ۹۶ اما، کار اصلاً به رهبری نکشید و حتی خیلی مبلغان هم جاماندند.

این شاهکار ولایتمداری در جامعه است که شاید بعضی‌ها از اسمش هم خوش‌شان نمی‌آید! اینکه مردم قبل از فرمان رهبری کاری را انجام دهند که بهترین است و مورد تأیید امام امت، عین «بصیرت» است و این ثمره استثنائی انقلاب اسلامی است.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی