در محضر قرآن ۲۰۱ | سیمای جامعه آرمانی اسلام

 سیمای جامعه آرمانی اسلام

وقتی از جنگ و جهاد یا اخلاق و معنویت یا درس و علم یا چیزهایی از این قبیل صحبت می‌‌کنیم، جا دارد یکی بپرسد: «که چی؟» این سؤال خیلی‌هاست که یا علناً می‌پرسند یا در قلب خود مخفی می‌کنند. این‌ها را یک جواب قانع می‌کند و آن این است که می‌خواهیم به «جامعه آرمانی» برسیم.

اما این جامعه آرمانی با آن که افلاطون و ارسطو می‌گویند یا در جوامع غربی مشهور است فرق دارد. اینجا جامعه آرمانی، جامعه‌ای است به سوی بی‌نهایت، به سوی خدایی که تمامی ندارد و این محقق نمی‌شود مگر الگو قرار دادن پیامبر و یار و همراه او شدن:

مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللَّهِ وَ رِضْواناً[1]

محمّد (صلی‌الله‌علیه‌وآله) پیامبر خداست و کسانی که با اویند بر کافران، سخت‌گیر [و] با همدیگر مهربانند. آنان را در رکوع و سجود می‌بینی در حالی که فضل و خشنودی خدا را خواستارند.



[1] سوره فتح، آیه ۲۹

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی