قرآن کریم 23 | کنکورِ مرگ


دریافت
حجم: 648 کیلوبایت

کنکورِ مرگ

مرگ وحشت‌ناک نیست، مهم است. درست مثل کنکور. کافی است به آن اهمیت بدهیم. آن وقت به هر اندازه که مهم باشد برایمان، اعمال و رفتارمان بهتر می‌شود و مرگ‌مان شیرین‌تر و راحت‌تر خواهد شد. باز هم درست مثل کنکور!

یک کنکوری- اگر قواعد را خوب بلد باشد- همین که تلاش کند، موفق می‌شود. با این تفاوت که در کنکور موفقیت احتمالی است ولی در مرگ قطعی. فقط به شرط این که قاعده را خوب بلد باشیم.

حال چیست آن قاعده؟ خدا از زبان حضرت نوح (علیه‌السلام) پاسخ می‌دهد:

یا قَوْمِ إِنِّی لَکُمْ نَذیرٌ مُبینٌ؛ أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اتَّقُوهُ وَ أَطیعُونِ

اى قومِ من، من پیامبرى هستم که شما را از عذاب الهى هشدار مى‌دهم. پیام این است که خدا را بپرستید و از او تقوا پیشه کنید و از من پیروى نمایید. (نوح، 2 و3)

چقدر سخت است برای پیامبر خدا که بخواهد بگوید شرط سعادت، بندگی خدا و اطاعت از خودِ من است! اما این شرط را هم خدا گذاشته برای آن‌ها که می‌خواهند مرگ را زیبا ببینند نه وحشتناک. مخصوصا وقتی که مژده‌های بعدی را می‌شنوند.

یَغْفِرْ لَکُمْ مِنْ ذُنُوبِکُمْ وَ یُؤَخِّرْکُمْ إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّى

در این صورت خداوند گناهانتان را مى‌آمرزد و مرگ شما را تا سرآمدى معیّن به تأخیر مى‌افکند، و گرنه سرآمدِ دیگرى مقرّر مى‌دارد و شما را پیش از آن سرآمدِ معیّن به هلاکت مى‌رساند. (نوح، 4)

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی