ما و رسانه ۱۹۷ | سینما و خانواده‌های متزلزل

 سینما و خانواده‌های متزلزل

به خاطر نقد فیلم سینمایی «کوچه بی‌نام»

کوچه بی‌نام داستان زندگی دختری است که در خانواده سنتی دوست دارد مدرن و با روابط آزاد باشد. او در این مسیر با مادر خود چالش بسیار دارد تا اینکه به خاطر سقوط هواپیمایی متحول می‌شود.

فیلم‌های پرتنش هاتف علی‌مردانی و هنجارشکنی‌های گاه و بی‌گاه او موجب می‌شود فیلم اگر هم خوب باشد، قابل توصیه نباشد. کوچه بی‌نام از این قاعده مستثنا نیست و با اینکه «تغییر» در زندگی یک دختر امروزی را نشان می‌دهد، باز هم پر است از خط قرمزها.

مهم‌ترین خوبی فیلم این است که نشان می‌دهد خانواده هر چقدر هم مذهبی و سنتی باشد، اگر پدر و مادر رابطه درستی نداشته باشند، متزلزل می‌شود و بچه‌ها - و مخصوصاً دخترها - نه حاصل حرف‌ها و موعظه‌های والدین که حاصل روابط آن‌‌‌ها هستند. در کوچه بی‌نام، مادر پدر را قبول ندارد و گویا دل در گرو مرد دیگری داشته است و همین اساس خانواده را به تباهی کشانده است.

مثل همیشه، کارگردان این فیلم ایرانی چندهمسری را به عنوان گناه بزرگ جامعه قلمداد می‌کند و ضربه دیگری به خانواده اسلامی می‌زند. 

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی