در محضر قرآن ۱۹۶ | اولین نشانه نفاق

 اولین نشانه نفاق

وقتی از نفاق و منافق می‌گویند، یاد مسعود رجوی یا امثال عبدالله‌بن‌ابی می‌افتیم و کلی اظهار تأسف می‌کنیم. انگار موضوع نفاق از ما خیلی دور است! در حالی که عبدالله‌بن‌ابی و مسعود رجوی برای همه مشخص شده بودند و کفر قلبی‌شان تقریباً عمومی شده بود. اما آن‌ها هم از روز اول این‌طور نبودند. نفاق مثل موریانه به وجودشان راه پیدا کرد و تمام‌شان را گرفت؛ اتفاقی که ممکن است برای همه ما بیفتد.

پس از کجا بفهمیم که در قلب‌مان نشانه‌های نفاق هست یا نه؟ ببین اهل تخلف از فرمان ولی خدا هستی یا نه. اولین نشانه همین «تخلف» است که می‌تواند در جنگ یا غیر جنگ باشد:

سَیَقُولُ لَکَ الْمُخَلَّفُونَ مِنَ الْأَعْرَابِ شَغَلَتْنَا أَمْوَالُنَا وَأَهْلُونَا فَاسْتَغْفِرْ لَنَا

یَقُولُونَ بِأَلْسِنَتِهِم مَّا لَیْسَ فِی قُلُوبِهِمْ[1]

به‌زودی متخلّفان از اعراب (عذرتراشی کرده) می‌گویند: «اموال ما و کسانمان ما را گرفتار کردند. براى ما آمرزش بخواه.» آن‌ها به زبان خود چیزی می‌گویند که در دل ندارند!

نگران‌کننده است؛ چقدر اهل اطاعتیم؟



[1] فتح، 11

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۲)

استان قزوین، شهر الوند، مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع). ان شاالله تصویر تابلو هم ارسال میشه
سلام. واقعا سایت خیلی خوب با مطالب اموزنده ای دارید. بنده تو مسجدمون تابلو اعلانات نصب کردم و از این به بعد از مطالب خوب سایتتون استفاده خواهم کرد. اجرکم عند الله
پاسخ:
سلام بر شما
خوشحال می‌شویم بدونیم از کدوم مسجد و کدوم شهر. هم‌چنین اگه عکسی از تابلو اعلانات مسجدتون ارسال کنید، برای ما قابل استفاده کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی