در محضر اهل‌بیت ۱۹۵ | خانواده مقاومتی (۱۸)- از من راضی باش؛ خواهش می‌کنم

خانواده مقاومتی (18)- از من راضی باش؛ خواهش می‌کنم

آقای خانه از دست بانوی خانه ناراحت شده؛ شاید خیلی هم همۀ حق با او نباشد، ولی بالاخره ناراحت شده است دیگر. زن اینجا می‌تواند چند کار بکند:

اول اینکه ناز کند تا مرد بی‌خیال شود و بیاید نازش را بخرد؛ این معمولاً در خانواده‌هایی که زن خود را معشوق می‌داند، اتفاق می‌افتد.

دوم آنکه با مرد وارد بحث شود و به او اثبات کند خیلی هم مقصر نبوده؛ این را عروس و دامادها در خواستگاری پیشنهاد می‌کنند تا خود را طرفدار «شایسته‌سالاری» نشان دهند.

سوم اینکه از قدرت خود یا دیگران استفاده کند و مرد را به زانو دربیاورد تا دیگر ناراحت نشود! این دیگر روش خطرناک امروزی‌هاست. اما سفارش دین چیز دیگری است:

خَیْرُ نِسَائِکُمُ الَّتِی إِنْ غَضِبَتْ أَوْ أُغْضِبَتْ قَالَتْ لِزَوْجِهَا یَدِی فِی یَدِکَ لَا أَکْتَحِلُ بِغُمْضٍ حَتَّى تَرْضَى عَنِّی[1]

امام صادق (علیه‌السلام): بهترین زنان شما کسی است که اگر عصبانی شد یا همسرش را عصبانی کرد، به همسر خود بگوید: «دست من در دست توست. چشم‌برهم‌زدنی نمی‌خوابم تا تو از من راضی شوی.»



[1] وسائل الشیعة، ج‏20، ص: 39

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی