ما و رسانه ۱۹۴ | خانواده را «به همین سادگی» نابود می‏کنند!

خانواده را «به همین سادگی» نابود می‏کنند!  

«به همین سادگی» داستان زن سنتی و منفعل ایرانی است که با داشتن دو فرزند و یک همسرِ پرکار، احساس تنهایی می‏کند و اگرچه همسایه‏‏ها و دوستان قدیمش قدرش را می‏دانند ولی نزدیکان، او را نمی‏فهمند و برای همین می‏خواهد زندگی‏اش را ترک کند و بگذارد و برود؛ به همین سادگی!

رضا میرکریمی که به نماد کارگردانان مثبت ‏اندیش و خانواده ‏دوست ایرانی معرفی شده است، در این فیلم نیز مثل فیلم «دختر»ش زن ایرانی را مظلوم و آرام و مرد را ظالم و بی‏توجه ترسیم می‏کند تا به سنت «زن‏ستایی و مردستیزی» فمینیست‏ها وفادار باشد. فرق او با امثال اصغر فرهادی این است که آخر فیلم‏‏هایش «پذیرفتن وضع موجود» را تجویز می‏کند در حالی که فرهادی تیشه به ریشه گذشته می‏زند.

عجیب آن است که در این آشفته بازار سینمای خانواده، آثار میرکریمی گل می‏کند و تقدیس می‏شود. این چه خانواده‏ای است که دختر مادر خود را به اتاقش راه نمی‏دهد و پسر در حد خوردن کیک هم از مادر تبعیت نمی‏کند و مرد هم او را فقط برای تخت خواب می‏خواهد؟

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی