در محضر قرآن ۱۹۴ | تقدیم به پیامبر وحدت‏ آفرین

 تقدیم به پیامبر وحدت‏ آفرین

برخی دوست دارند همیشه بر طبل تفرقه بکوبند و برخی دیگر نسبت به وحدت یا تفرقه بی‏تفاوت‌اند. گروه سومی هم که اهل وحدت‏ اند، یا آن را سیاسی و ظاهرسازی می‏دانند، یا بی‏خیال عقایدند و می‏خواهند دین جدیدی برای خود بسازند. تنها یک گروه‏ به درستی وحدت را فهمیده‏اند و می‏دانند به قول آیت ‏الله سیستانی، برادران اهل سنت «جان‏های ما» هستند.

اما رمز این وحدت واقعی در چیست؟ در مشترکات ما. در فهم درست ما از خدا و قرآن و قبله و پیامبر که متأسفانه معمولاً در حد شعار باقی می‏ماند. ما اگر قرآن و پیامبرمان را درست بشناسیم و بشناسانیم، خیلی راحت‏تر می‏توانیم از امامت سخن بگوییم. پس این پیامبر را بشناسید و بزرگش دارید:

إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِیرًا؛ لِتُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُعَزِّرُوهُ وَتُوَقِّرُوهُ وَتُسَبِّحُوهُ بُکْرَةً وَأَصِیلًا[1]

[اى پیامبر] ما تو را گواه و بشارتگر و هشداردهنده‏اى فرستادیم؛ تا [شما مؤمنان] به خدا و فرستاده‏اش ایمان آورید و او را یارى کنید و ارجش نهید و بامدادان و شامگاهان به پاکى بستایید.



[1] ‏الکافی : 5 / 332

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی