امسال تلویزیون و به طور خاص شبکه کودک، برای خرید کالا و لوازمالتحریر ایرانی همت بیشتری گذاشت و نتیجه آن هم افزایش چشمگیر خرید ایرانی قبل از سال تحصیلی بود. این اتفاق نشاندهنده این موضوع است که هنوز تلویزیون در میان ایرانیها تأثیر مستقیم و بالایی دارد. اما حالا که تلویزیون چنین ظرفیت بالایی دارد، چرا از این ظرفیت بیشتر استفاده نمیکند؟
انتظار ما از تلویزیون آن است کاری کند تا خرید کالای خارجی در صورت وجود مشابه ایرانی نوعی خیانت به میهن به حساب بیاید. تلویزیون است که باید به حساب نجومیبگیران و کارگزاران پولپرست برسد. اما وقتی تلویزیون به جای گسترش فرهنگ سادهزیستی با پخش فیلمهای مدپرستانه و آگهیهای تجملگرایانه در حال ترویج ارزشهای اشرافی است، یعنی هنوز با آرمان رسانه اسلامی فرسنگها فاصله دارد.
ما امیدواریم حالا که تلویزیون قدم در این مسیر نهاده بتواند با اصلاح ساختارهای اشتباه، روز به روز به اقتصاد مقاومتی بیشتر کمک نماید.
نظرات (۰)