ما و رسانه ۱۸۵ | ازدواج موقت، فعال یا منفعل؟

 ازدواج موقت، فعال یا منفعل؟

به بهانه نقد فیلم «در مدت معلوم»

در سینمای امروز که یکی از بزرگ‌ترین و پرتعدادترین گره‌های فیلم‌هایش ازدواج‌های مجدد و موقت است و انواع ازدواج را- جز روش غربی‌ یا سنتی‌اش- نوعی خیانت می‌داند، فیلمی به نام «در مدت معلوم» داعیه ازدواج موقت دارد که از جنبه مثبت به آن نگاه می‌کند.

در مدت معلوم خیلی ساده می‌خواهد به ضرورت ازدواج موقت بپردازد و در این آشفته‌بازار روابط دختر و پسر جایگاه این ازدواج دینی را به رسمیت بشناسد. با این حال، فیلم علاوه بر اینکه از نظر کیفی در حد تله‌فیلم‌های صداوسیما است، از نظر روانی و اجتماعی نیز نمی‌تواند مخاطب را اقناع کند که به جای روابط نامشروع، به ازدواج موقت روی آورد. دلیل عمده‌اش هم این است که نویسنده همچنان در موضع انفعال است و فقط توانسته به بد نبودن این سبک از ازدواج بپردازد.

به نظر می‌رسد که باید خیلی زود مجموعه‌ فیلم‌هایی ساخته شود که نشان دهد ازدواج موقت نه تنها ضرورت دارد، بلکه یکی از بهترین راه‌کارها برای رسیدن به جامعه اسلامی است. ازدواج موقتی که نه از سر هوس‌رانی و بلکه برای حفظ حریم دختر و پسر است، بهترین راه است حتی اگر رسانه‌های دنیا این را نپذیرند.  

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی