منبر به عنوان یک رسانه سنتی دینی، همچنان مخاطبان خاص خود را حفظ کرده است. تأثیری که منبر به خاطر چهره به چهره بودنش دارد، شاید هیچ رسانه دیگری نداشته باشد. حالا حیف نیست از این منبر برای ترویج اقتصاد مقاومتی استفاده نشود؟ مگر وابستگی اقتصادی نداشتن به کفار، متن دین ما نیست؟ مخصوصاً اینکه مخاطبان مسجدی به خاطر پایبندی بیشترشان به دین و نیز وجود روحیه انقلابی و غرور دینی-ملی به سادگی میتوانند مجری و مبلغ اقتصاد مقاومتی در خانه، محله، محل کار و... باشند.
وقتی مردم دین اسلام را یک دین مبتنی بر عقل ببینند که برای دنیایشان برنامه درست و دقیق دارد، به آن اعتماد میکنند و برای آخرت نیز آن را به کار میبندند. بنابراین، منبریها باید توجه ویژهای به مباحث اقتصادی و اقتصاد مقاومتی داشته باشند. همچنین آموزش احکام اقتصادی و روش کسب روزی حلال از وظایف متولیان مسجد و روحانیان است.
نظرات (۰)