وقتی پیکان در سال 46 وارد بازار ایران شد، شاید کمتر کسی فکر میکرد تولیدش با کمترین تغییری حدود 40 سال ادامه پیدا کند. حالا همین ماجرا درباره پراید 25 ساله، در حال تکرار است.
بعضی از تولیدکنندگان ایرانی اگر رقیب خارجی نداشته باشند، اصلاً به سمت نوآوری نمیروند. قضیه هم محدود به پیکان و پراید نمیشود. از کولر آبی گرفته تا موتور سیکلتهای طرح هوندا و... همه همین وضعیت را دارند. تولید این وسائل شاید در زمان خودشان یک پیشرفت حسابی به حساب میآمده اما ارتقاء نیافتن کیفیت محصولات برای مدت طولانی یک ضعف جدی است و باعث بیاعتمادی مردم شده است.
وقتی ما از اینطرف از مصرفکننده انتظار داریم که از کالای ایرانی حمایت کند و در سبد مصرفش تا میتواند کالای خارجی قرار ندهد، از آنطرف هم انتظار داریم که تولیدکنندگانمان نیز کیفیت محصولاتشان را روز به روز بالا ببرند.
نباید از حس میهندوستی مردم سوءاستفاده شود.
نظرات (۰)