ما و رسانه ۱۸۰ | سینمای بدون نوجوان

 سینمای بدون نوجوان

فیلم‌های تین‌ایجری در غرب طبقه‌ای از فیلم‌های پر مخاطب است که به مسائل دوران نوجوانی می‌گذرد و بسیار بازار داغی دارد. برای همین بازیگران نوجوان هم در غرب بسیارند و آینده سینمای غرب را مشخص می‌کنند. این جور فیلم‌ها معمولاً به دوستی‌های دختر و پسری می‌گذرد و اگرچه در فضاهای نوجوانانه مثل مدرسه می‌گذرد، یا در طبقه فیلم‌های تخیلی قرار می‌گیرد- مثل هری پاتر- یا جزو فیلم‌های موزیکال و پر رقص و موسیقی محسوب می‌شود. به هر حال غرب با مبانی و اهداف غلطش، به درستی سن نوجوان را نشانه گرفته است.

سینمای ایران اما، از نوجوان و مسائل نوجوانانه تهی است. فیلم‌ها یا با کودکان و یا با جوانان سروکار دارند و دلیل اصلی‌اش هم این است که کارگردانان ما به دوران نوجوانی نمی‌اندیشند و اهمیت این دوران را نمی‌دانند. باید دانست که استفاده فانتزی از کودک یا پرداختن به انواع رابطه عاشقانه جوانان مشکل جامعه امروز را حل نمی‌کند و لازم است که نگاه تربیتی بر سینمای ایران حاکم شود.

 

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی