روزنوشت ۱۷۶ | انتخابات، تنفیذ، تحلیف

انتخابات، تنفیذ، تحلیف

شنیده شده که برخی برای روز تنفیذ ریاست‌جمهوری شرط و شروط گذاشته‌اند. یادمان باشد در جامعه ما فرد خود را برای خدمت به مردم و رضای الهی نامزد می‌کند، بعد از تأیید شورای نگهبان و رقابت‌های انتخاباتی توسط مردم انتخاب می‌شود و با حکم رهبری تنفیذ می‌شود. سپس در حضور نمایندگان مردم قسم یاد می‌کند که جز خدمت به مردم برای رضای خدا، گامی برندارد.

در این مسیر دو عنصر «خدا» و «مردم» خیلی پررنگ است. پس رئیس‌جمهور یعنی کسی که برای خدمت مردم و رضای الهی می‌آید. حالا اگر او تغییر کرد یا اطرافیانش او را تغییر دادند، چه؟ یعنی مثلاً اگر برای خدا و مردم آمد و رأی گرفت و بعد خدا یا مردم را فراموش کرد، چه؟ آیا این مسیر برگشت ندارد؟

تجربه نشان داده که در دوران کوتاه رئیس‌جمهوری، آن‌ها که به تعهد خدا و مردم‌شان ماندند، ماندگار شدند و آنان که غره به رأی و سوت و کف شدند، رفتند. برای همین کافی است آقای رئیس‌جمهور بداند که این مسیر کاملاً برگشتنی است. آن‌وقت شاید به پیمانی که با خدا و مردم می‌بندد، پای‌بند باشد.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس
  • ۹۶/۰۵/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی