ایام ویژه ۱۶۵ | روز نکبت

روز نکبت

از سده‏های گذشته یهودیان در کنار مسیحیان و مسلمانان در سرزمین فلسطین زندگی مسالمت‏ آمیزی داشتند تا آن‌که دولت انگلیس پس از جنگ جهانی اول، طی قرارداد استعماری «سایکس پیکو» فلسطین را از حکومت مسلمان عثمانی جدا کرد و خود قیمومیت آن را به عهده گرفت. از آن به بعد، سازمان‏های صهیونیستی برای تشکیل کشوری یهودی در خاک فلسطین، بسیاری را از نقاط مختلف جهان به این سرزمین مهاجرت دادند و هم‏زمان با انجام عملیات تروریستی، فلسطینی‏ها را وادار به ترک سرزمین خود کردند. سرانجام با تصویب سازمان ملل با حمایت آمریکا و شوروی و با اصرار انگلستان، غده سرطانی سر برآورد و اعلام موجودیت کرد.

روز نکبت، نامی است که فلسطینیان و کشورهای عربی برای اشاره به سالگرد این حادثه استفاده می‌کنند. در این روز هزاران فلسطینی به علت ایجاد رژیمی با خوی وحشیانه در کشور مادری خود عزا می‌گیرند ولی به‌زودی و به نصرت خدا این عزا پایان خواهد یافت، زیرا اسرائیل 25 سال دیگر را نخواهد دید.

14 مه، اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیسم جهانی و اعلام موجودیت اسرائیل موسوم به «یوم النکبه» (1948 م)

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی