وقتی اوضاع تولید در کشور خراب است و رکود حاکم، مردم علاوه بر مصرف کالای داخلی، باید محصولات باکیفیت داخلی را نیز برای یکدیگر تبلیغ کنند.
نمیشود از یک طرف به مردم توصیه میکنیم که کالای خارجی نخرند، از آن طرف در و دیوار شهرمان پر باشد از تبلیغات کالاهای خارجی! تلویزیون و رسانههای دیگرمان هم برای این جنس تبلیغات از هم سبقت بگیرند.
در لندن که مهد نظریه اقتصاد بازار آزاد است، اگر شرکتی خارجی قصد تبلیغ کالا داشته باشد، باید چندین برابر تبلیغ کالای داخلی هزینه پرداخت کند و این یعنی دخالت در بازار به سود منافع ملی... ولی ما برای اقتصاد بازار آزاد شدهایم کاسه داغتر از آش!
برای حمایت از تولید داخلی، اگر تبلیغات خارجی را ممنوع نمیکنیم، لااقل باید هزینه آن را بالا ببریم تا کالاهای ایرانی توان رقابت با آنها را داشته باشند.
نظرات (۰)