ایام ویژه 20 | آمریکا تنها استفاده‌کننده بمب هسته‌ای

دریافت
حجم: 145 کیلوبایت

ایام ویژه

آمریکا تنها استفاده‌کننده بمب هسته‌ای

برای بیشتر ساکنان هیروشیما روز 6 آگوست 1945 (15 مرداد 1324) یک روز عادی و بدون ماجرا به نظر می‌رسید. ساعت 8 صبح بود و در آسمان هیچ ابری دیده نمی‌شد. هواپیمای حامل بمب بدون هیچ مقاومتی وارد آسمان هیروشیما شد. مردم می‌دانستند این هواپیما متعلق به آمریکا است چون هیچ هواپیمای ژاپنی نمی‌توانست در آن ارتفاع پرواز کند. خدمه پرواز 15 دقیقه بعد از ساعت 8 دریچه پرتاب را باز کردند. بمب محتوی 9700 پوند اورانیوم 235 موسوم به پسر کوچک Little Boy در ارتفاع 548 متری از هواپیما جدا شد و بلافاصله هواپیما با چرخش 180 درجه آسمان هیروشیما را ترک کرد.43 ثانیه پس از جدا شدن بمب صدای انفجاری عظیم به گوش رسید و اولین بمب اتمی به جای مقصد اصلی پل آیوئی با اختلاف 250 متر به بیمارستان دکتر شیما اصابت کرد.قدرت انفجار به قدری بود که از فاصله‌ 9 کیلومتری ده برابر نورانی‌تر از خورشید دیده می‌شد. قدرت تخریب این بمب معادل 20 هزار تن تی ان تی بود و فعل و انفعالات اتمی در مرکز این بمب باعث ایجاد گرمائی در حدود 4 هزار درجه سانتیگراد یعنی دو برابر نقطه ذوب آهن در عمق 600 متری زمین گردید.این گرمای سوزان هر چه را که در شعاع یک و نیم کیلومتری مرکز اصابت بمب قرار داشت کاملاً ذوب کرد و بقیه افراد باقیمانده در روزها و هفته های بعد جان خود را از دست دادند.
آمریکا هیچ‌گاه به خاطر این عمل غیرانسانی رسما از ژاپن عذرخواهی نکرد. جالب‌تر اینجاست که طبق نظرسنجی مرکز راسموسن در سال 2012، 58 درصد مردم آمریکا فکر می‌کنند که این حمله ایده خوبی بوده و آمریکا را نجات داده است.
جای   این سوال باقیست که با این اوضاع چرا باید مردم دنیا از هسته‌ای بودن کشور اسلامی ایران به جای کشور آمریکا هراس داشته باشند؟

6 اوت 1945م/ انفجار بمب اتم در هیروشیما

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی