اقتصاد مقاومتی ۱۵۸ | اقتصاد در گروی فرهنگ

اقتصاد در گروی فرهنگ

بعضی‌ها در این مملکت هستند که فکر می‌کنند اگر خودشان را به طریقی به غربی‌ها بچسبانند، بافرهنگ‌تر و باشعورتر به نظر می‌رسند. مثلا سردر داروخانه‌اش می‌نویسد «دراگ استور»، یا اسم کالا یا خدماتش را خارجی انتخاب می‌کند (مثل سایپا «کوئیک») و... . در همین راستا یک جماعتی هم هستند که کالای ایرانی با کیفیت تولید می‌کنند، آن را با برچسب‌های خارجی روانه بازار می‌نمایند.

تعارف که نداریم. معنای این کارها آن است که حس بیگانه‌دوستی در فرهنگ ما خودنمایی می‌کند. ما تولید ایرانی با هویت خارجی را می‌پذیریم اما اگر مثلا روی یک کالا بنویسند «تولیدی اصغر و برادران» حتی اگر از کالاهای دیگر هم بهتر باشد، حاضر به خرید نیستیم. چون مردم ما تصور بهتری از جنس «خارجکی» دارند.

ما مردم، به تمدن آریایی و چندهزارساله خودمان می‌نازیم و پز‌‌می‌دهیم اما حاضر نیستیم برای وطن امروز، کالای مرغوب خودمان را بخریم.

فرهنگ اگر درست شود اقتصاد سامان پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی