روزنوشت ۱۵۸ | رهبری نام سال‌ را برا چه کسی تعیین می‌کند؟

 رهبری نام سال‌ را برا چه کسی تعیین می‌کند؟

در جامعه امام و امت، امت به دو گروه نخبگان و عموم تقسیم می‌شوند و در بین نخبگان، مسئولین اهمیت ویژه‌ای دارند. بنابراین مخاطب کلام رهبری مخصوصا در نام‌گذاری سال‌ها قاعدتا باید به همین ترتیب باشند. یعنی اول مسئولین، دوم سایر نخبگان و سوم عموم مردم.

اما تجربه نشان داده که قضیه کاملا برعکس است. یعنی اولین کسانی که رهبری را می‌پذیرند عموم مردم هستند، دوم نخبگان و آخر مسئولین. با همه این احوال به نظر می‌رسد که از همه این‌ها مهم‌تر، مخاطب رهبری تاریخ است؛ تاریخ انقلاب و تاریخ صدور انقلاب!

شاید ما نفهمیم که چه مسیری را طی کرده‌ایم و چه آینده‌ای در پیش داریم. اما این را راهبر جامعه اسلامی که همه امور را از بالا می‌نگرد خوب می‌فهمد. آن‌ها که چشم امیدشان به جمهوری اسلامی است و می‌خواهند پاجاپای ایران بگذارند نیز نقطه‌های این مسیر را در همین نام‌ها پیدا می‌کنند. و اینک زمان، زمان تولید و اشتغال است. باید منتظر بود و دید که از بین این همه مخاطب، کدام یک بیشتر اهل اقدام و عمل است؟

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی