ایام ویژه 18 | دفاع مقدس پس از قطعنامه

دریافت
حجم: 109 کیلوبایت

دفاع مقدس پس از قطعنامه

قطعنامه 598 که در 29 تیر سال 1366 در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده بود،‌ سرانجام پس از یک سال به فرمان امام خمینی (ره) در 27 تیر سال 1367 از سوی جمهوری اسلامی رسما پذیرفته شد.
تنها سه روز پس از پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران، بعثی‏ها در روز 31 تیرماه 1367 در شرایطی که وزیر خارجه وقت ایران در حال مذاکره با دبیر کل سازمان ملل بود، تهاجم خود را از دو محور کوشک و شلمچه در منطقه جنوب آغاز کردند و در 30 کیلومتری شمالی خرمشهر مستقر شدند. در این زمان، حضرت امام(ره) با ابلاغ پیامی انقلابی به سپاه خواستار به مقابله با دشمن شدند. سیداحمدخمینی پیام امام را تلفنی برای فرمانده وقت سپاه این چنین قرائت کرد : "این نقطه حیاتی کفر و اسلام است . یعنی نقطه شکست یا پیروزی ، یا اسلام یا کفر است و باید متر به متر جنگید و هیچ بهانه‌ای از هیچکس پذیرفته نیست و اینجا نقطه ای است که یا موجب میشود سپاه حیات پیدا کند دوباره در کشور و یا برای همیشه یک سپاه ذلیل و مرده ای بشود." در پی صدور این پیام، نیروهای بسیجی به جبهه‏ ها گسیل شدند و با کمترین امکانات و طی چند روز مبارزه، قوای بعثی را مجبور به عقب نشینی کردند.

31 تیر 1367/ تهاجم وسیع ارتش بعث عراق به خاک ایران پس از پذیرفتن قطعنامه 598

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی