ما و رسانه ۱۵۴ | خنده‌های بی‌ارزش

 خنده‌های بی‌ارزش

نقدی بر فیلم «خوب، بد، جلف» پیمان قاسم‌خانی

پیمان قاسم‌خانی قبلاً گفته بود که سینماگران تک‌تیراندازند و تلویزیونی‌ها مسلسل‌چی. گویا حالا او هم از پشت رگبار آمده است تا در «خوب، بد، جلف» سریال «دزد و پلیس» را با «پژمان» در هم بیامیزد و نقاط استراتژیک فرهنگ را بزند.

او از همان ابتدا به نکته‌ها و تکه‌های جنسی نزدیک می‌شود و چند باری در لفافه حریم‌ها را می‌شکند. از بُعد سیاسی نیز فیلم‌ساز خیلی مستقیم وارد نشده، غیر از یکی دو جمله حساس که یکی از معاون نفوذی رئیس‌جمهور سخن می‌گوید و دیگری خود رئیس‌جمهور نفوذی را مطرح می‌کند. البته نباید انتظار داشت که نویسنده «مارمولک» و «طبقه حساس» و ده‌ها فیلم و سریال پر کنایه سیاسی دیگر بدون هیچ غرضی این عبارات و محتواها را آورده باشد.

در مجموع باید حدس زد که این فیلم گیشه خوبی را به خود اختصاص دهد و با استقبال قشر سرگرمی‌طلب مواجه شود؛ همان‌طور که بسیاری از فیلم‌فارسی‌ها و فیلم‌های سینمای بالیوود این ویژگی را دارد و کارگردان هم سعی کرده از ویژگی‌های آن‌ها استفاده کند.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی