نقدی بر فیلم «خوب، بد، جلف» پیمان قاسمخانی
پیمان قاسمخانی قبلاً گفته بود که سینماگران تکتیراندازند و تلویزیونیها مسلسلچی. گویا حالا او هم از پشت رگبار آمده است تا در «خوب، بد، جلف» سریال «دزد و پلیس» را با «پژمان» در هم بیامیزد و نقاط استراتژیک فرهنگ را بزند.
او از همان ابتدا به نکتهها و تکههای جنسی نزدیک میشود و چند باری در لفافه حریمها را میشکند. از بُعد سیاسی نیز فیلمساز خیلی مستقیم وارد نشده، غیر از یکی دو جمله حساس که یکی از معاون نفوذی رئیسجمهور سخن میگوید و دیگری خود رئیسجمهور نفوذی را مطرح میکند. البته نباید انتظار داشت که نویسنده «مارمولک» و «طبقه حساس» و دهها فیلم و سریال پر کنایه سیاسی دیگر بدون هیچ غرضی این عبارات و محتواها را آورده باشد.
در مجموع باید حدس زد که این فیلم گیشه خوبی را به خود اختصاص دهد و با استقبال قشر سرگرمیطلب مواجه شود؛ همانطور که بسیاری از فیلمفارسیها و فیلمهای سینمای بالیوود این ویژگی را دارد و کارگردان هم سعی کرده از ویژگیهای آنها استفاده کند.
نظرات (۰)