ما و رسانه ۱۵۳ | ماهواره‌های خاموش

ماهواره‌های خاموش

برخوردهای مختلف با ماهواره را تجربه کرده‌ایم. از بی‌خیالی طی کردن‌های دولت تساهل و تسامح، تا سخت‌گیری‌های نیروی انتظامی و دیگر دغدغه‌مندان. نتیجه همه‌اش یکی شده: ناکارآمدی! البته پاداش و عقاب اخروی‌شان قطعاً فرق می‌کند ولی به هر حال راه حل اصلی را پیش نگرفته‌اند. شاهدش این که با برخی فناوری‌های امروزی، بدون دیش و نیش می‌توان به بدترین شبکه‌های ماهواره‌ای دسترسی پیدا کرد.

حالا تجربه برخی مبلغان و مربیان را بشنوید! یک مبلغ در یک روستای مرزی- که قاچاق فرهنگی و اقتصادی غیرقابل کنترل بوده- با مسجد و گروه‌های تربیتی کودکان رفت و آمد کرده و لذت دین‌داری را به آن‌ها نوشانده است. حالا آن بچه‌ها در خانه تنها کاری که می‌کنند ماهواره نمی‌بینند و اگر شرایط جور باشد، محترمانه از پدرومادرشان می‌خواهند که ماهواره را روشن نکنند.

این‌گونه است که ماهواره‌های یک روستا ظاهراً وجود دارد ولی خاموش است. و همین‌گونه ممکن است که ماهواره‌های یک کشور خاموش شود: با مردم و از خود مردم.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی