در محضر اهل‌بیت ۱۵۱ | خودی‌های اهل‌بیت (۲۸)- راضی هستی؟

 خودی‌های اهل‌بیت (28)- راضی هستی؟

نعمت‌های خدا دوگونه است: مشروط و غیر مشروط. غیر مشروط‌ها را خدا می‌دهد، حتی اگر لیاقتش را نداشته باشی، چون تقدیر اوست و بنا بر دلایلی داده که شاید حالاحالا آن دلایل را نفهمی. اما مشروط‌ها که شاید تعدادشان خیلی بیشتر از اولی‌هاست، به شرطی داده می‌شود که خودت لیاقتش را در خودت ایجاد کرده باشی.

حالا چگونه؟ با برخوردی که نسبت به نعمت‌های غیر مشروط داری. اگر درست استفاده کردی و به آن چه خدایت داده راضی بودی، بعدی‌هایش می‌آید یکی پس از دیگری؛ در دنیا و آخرت! اما اگرنه، نه نعمت دنیایی داری و نه اصلاً اهل‌بیتی می‌شوی:

فَاسْتَتِمُّوا نِعَمَ اللَّهِ عَزَّ ذِکْرُهُ بِالتَّسْلِیمِ لِقَضَائِهِ وَ الشُّکْرِ عَلَى نَعْمَائِهِ فَمَنْ لَمْ یَرْضَ بِهَذَا فَلَیْسَ مِنَّا وَ لَا إِلَیْنَا[1]

امیرالمؤمنین (علیه‌السلام): شما نعمت خداى بزرگ را براى خود کامل سازید به وسیله‏ تسلیم به قضاى او و شکر نعمت‌هاى او، پس هر کس بدان راضى نباشد از ما نیست و رو به سوى ما ندارد.



[1]  الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏8، ص: 361

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی