روزنوشت ۱۴۸ | خوبی و بدی های حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی

خوبی و بدی های حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی

انتقاد می کنند که چرا بل از فوت آقای هاشمی او را سانسور می کردید و حالا خوبی هایش را می گویید؟

اولاً این دستور دین است که پشت مرحوم بدی هایش را نگوییم. همان طور که در نماز میت می خوانیم: اللهم انا لا نعلم منه الا خیرا! قطعاً این جمله دروغ نیست و اشاره به خوبی های او دارد. 

ثانیاً این رفتار الان منطقی است اما در دوران اصلاحات و مجلس ششم که همین داعیه داران ارادت به هاشمی او را «اکبر شاه» نامیدند و برایش «عالیجناب سرخ پوش» می نوشتند چطور شده که سنگ او را به سینه می زنند؟ آیا هاشمی در نگاه آن ها تغییر کرده است؟ پس دورو کیست؟

ثانیاْ جسم شخص با وفات او از دنیا می رود اما تفکر او باقی می ماند. با همه خوبی هایی که از سابقه مبارزاتی و انقلابیحجت الاسلام هاشمی رفسنجانی سراغ داریم وظیفه داریم حق و باطل اندیشه هاش را مو شکافی کنیم و مثل قبل خوبی هایش را بگوییم و بدی هایش را تبیین کنیم تا موجب گمراهی آیندگان نشود. 

 

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۱)

روزی نوبت ولی فقیه شما هم خواهد رسید و حق و باطل اندیشه هاش را مو شکافی خواهند کرد و خوبی هایش را خواهند گفت و بدی هایش را تبیین خواهند کرد تا موجب گمراهی آیندگان نشود.
داعیه داران ارادت به رهبری، روزگاری مخالف انتخاب او به رهبری بودند و الان او را معصوم دانسته و علی زمان خطاب می کنند.
آیا این دو رویی نیست؟؟؟؟
پاسخ:
زکات شهرت،‌ نقد آن است. ولی معظم فقیه،‌ اندیشه‌هایش را به شفافیت و شجاعت بیان می‌کند. این اندیشه‌ها مورد نقد همراهان دیروز قرار گرفت اما متأسفانه برخی عوام -منظورم فقط شما نیستید- به جای نقد، رویکردهای تخریبی لحاظ می‌کنند و به جای این‌که یار امام جامعه باشند، بار او و بار جامعه هستند.

اینکه بنا بر فرض شما،‌ عده‌ای روزگار مخالف انتخاب شخصی به رهبری باشند و بعد کار دیگری بکنند، به خودشان مربوط است.

ما پیرو امام خامنه‌ای هستیم که دستور می‌دهد اندیشه‌هایش را نقد کنیم و جامعه را به آگاهی فرا می‌خواند. اصولاً حکومت اسلامی در پی بیدار کردن مردم است؛ نه اطاعت کورکورانه.

شما هم که از نسل سادات هستید، بهتر است کمی کلان‌تر فکر کنید و بغض‌های فردی و جناحی را فراموش کنید و به تمدن بزرگ اسلامی بیندیشید و به فکر حکومت جهانی اسلام باشید که دیر یا زود محقق می‌شود. انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی