روزنوشت ۱۴۳ | انتظار مردم از قاضی‌القضات

 انتظار مردم از قاضی‌القضات

این روزها آن‌قدر دعوا و جنجال در رسانه‌ها شنیده‌ و دیده‌ایم که یکی به شوخی می‌گفت: مسئولان خیلی ناراضی هستند، گویا عمل‌کرد مردم بد بوده است!

واقعیتش این است که مردم گیج شده‌اند و نمی‌توانند این همه دعوا را تحمل کنند. اطلاعات ناقص و گاه غلط، و عمل‌کرد مغرضانه بعضی مطبوعات و رسانه‌ها هم به این مسئله دامن می‌زند و بدتر از همه حرف‌های خود مسئولان است که مزید بر علت شده است.

البته این مسائل بی‌سابقه نیست و قبلاً هم بین ر‌ؤسا بوده، اما شاید اولین بار است که کار به رئیس قوه قضائیه کشیده می‌شود. به هر حال جایگاه این قوه با بقیه متفاوت است، چرا که شأن قضاوت از جمله وظایف اصلی پیامبر و جانشین اوست و عمل‌کرد او مستقیماً به نام دین نوشته می‌شود.

ما در مقام تشخیص مقصر نیستیم اما این‌قدر می‌دانیم که عمل‌کرد قوه قضائیه برای مردم خیلی روشن نیست و خیلی‌ از انتقادهای جریان‌های مختلف سیاسی، به همین برمی‌گردد. گویا کلید حل مشکلات دست خود قوه قضائیه است و باید منتظر اصلاح بود.

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس
  • ۹۵/۰۹/۱۷

روزنوشت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی