روزنوشت ۱۴۱| از آزادی انتخابات تا آزادی مطبوعات

 از آزادی انتخابات تا آزادی مطبوعات

شما در انتخابات ایران بیش‌تر آزادی می‌بینید یا آمریکا؟ شاید بگویید آمریکا. اما بد نیست که بدانید در آمریکا تعداد آرای افرادی که به کلینتون رأی دادند، بیش‌تر از آن یکی بود ولی چون آن‌جا رأی افراد ملاک نیست و رأی ایالت مهم است، کلینتون رئیس‌جمهور نشد. و جالب‌تر این‌که مردم آمریکا جز این دو گزینه و در واقع جز این دو حزب، انتخاب واقعی دیگری ندارند. حالا آن دو چگونه انتخاب می‌شوند؟ به انتخاب مردم؟ نه، به انتخاب حزب!

اما در ایران هر کسی که بخواهد می‌تواند نامزد شود و شورای نگهبان بر اساس معیارهای مشخص قانون اساسی افراد بی‌صلاحیت را حذف می‌کند. گاهی انتخابات بین چهارنفر یا چهارده نفر اتفاق می‌افتد و تعداد رأی مستقیم مردم رئیس‌جمهور را مشخص می‌کند. آیا باز هم آمریکا آزادتر است؟

حالا بیایید سراغ مطبوعات. کسانی دم از آزادی‌های غرب در مطبوعات می‌زدند که خودشان بیش‌ترین انتقادها را به مطبوعات داشتند. انگار برای برخی، همیشه مرغ همسایه غاز است!

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی