ایام ویژه ۱۲۰ | مدال ننگ

مدال ننگ

هواپیمای مسافری­ ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، در نزدیکی جزیره «هنگام» مورد هجوم یگان­های دریایی آمریکا مستقر در آب­های خلیج‌فارس قرار گرفت و بر اثر اصابت موشک ناو جنگی وینسنس سقوط کرد. همه سرنشینان این هواپیما که 55 نفر آن­ها کودک بودند، به شهادت رسیدند. ساقط کردن هواپیمای مسافری در خلال جنگ، در واقع حمایت شیطان بزرگ از رژیم بعث عراق بود. پس از سقوط این هواپیما، مقامات آمریکایی برای توجیه این جنایت نابخشودنی کوشیدند این اقدام را یک اشتباه قلمداد کنند. اما با توجه به مجهز بودن کشتی جنگی وینسنس به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های راداری و رایانه­ای و همچنین مشخص­ بودن نوع هواپیمای در حال پرواز مسلم­ است که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام عمدی بوده است.

پس از چندی مقام­های آمریکایی، به جای تنبیه، مدال شجاعت بر گردن ناخدای این ناو انداختند که در واقع مدال ننگی بود بر گردن آمریکایی­‌ها که ادعای حقوق بشر آن­ها گوش فلک را به درد آورده است.

۱۲ تیر-سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان آمریکایی وینسنس در خلیج‌فارس و شهادت 298 مسافر بی‌گناه (1367 ش)

اشتراک گذاری در کلوب اشتراک گذاری در فیس بوک اشتراک گذاری در تویتر اشتراک گذاری در افسران اشتراک گذاری در پلاس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی